vrijdag 26 december 2014

25 december 2014

Goedemorgen.

Koffie en sneeuwmannen.
Dit moet kerst zijn.
Vrolijk kerstfeest mensen.

Dit is wat kerst met Zaagmans doet.

Ik doe een poging tot het maken van een bodem voor de cheesecake.

Het gaat mij niet erg goed af.

Of toch wel?

Ik kreeg dit recept van mijn oude buren.
Nou ja oud, ze zijn niet oud, we zijn inmiddels ex-buren.
Volgt u het nog?
Maakt ook niet uit, waar het om gaat is dat deze cheesecake echt heel erg lekker is.
Nog een keer bedankt buurvrouw!

Klaar om in de oven te gaan.
Het is trouwens niet heel handig om deze taart tijdens kerst te maken.
Het was beter geweest om dit een dag eerder te doen, maar ik dacht, zoals ik wel vaker denk, dat ik zeëen van tijd had.

Ik maak nog een paar gehaktballen.

Kook een paar eieren.

En eet wat.

Bijna vergeten, wat knoflook door de boter prakken.

Jurkje aan.

En dan nog eens proberen samen leuk op de foto te staan.

We doen ons best.

En deze is het dan geworden.

Ik neem de, nog warme, taart mee.
Niet heel handig, want daar stort hij van in.

Kijk de Zendmast eens shinen tijdens de kerst.

Waar zijn we?

Bij Sweaterman!
Die ik de hele tijd een cadeautje probeer te geven, maar zoals gewoonlijk is hij nog druk met van alles.

Alsjeblieft.

En weg is hij weer.

Ja, kan hij?

En nog een keer alsjeblieft.

Pas op voor mijn panty Meneer T.

Wat een knappe bink is Zaagmans toch <3

En deze twee mogen er ook wezen.

Ik ga nog even verder met de cheesecake.

En opeens heb ik een derde hand.
Spooky.

Chocolade smelten.

Gieten maar en heel serieus kijken anders gaat het mis.

Nom nom.

Sweaterman maakt ondertussen een grap die niemand leuk vindt.
Ik wel, ik lach wel. Zo ben ik. Ik ben een echte vriendin.

Nog een beetje bruine chocolade.

En dan kan de taart weer in de koelkast.

We zijn zo blij met de taart dat we een dansje doen.

Wel een vreemd dansje, dat dan weer wel.

Eet smakelijk allemaal.

Sweaterman heeft zijn best gedaan.

Ik moest ook nog even mijn cracker kapot trekken.

Door naar de volgende gang.
Eten op de gang?
Door naar het volgende gerecht dus.

En toen was het tijd voor taart.

Eerst nog even op instagram.

En dan mag het mes erin.

Oehhh, hij is weer lekker.

Tijd om naar huis te gaan, dankjewel voor de gezellige dag.

Onderweg naar huis, om met volle buikjes in onze warme bedden uit te buiken.

Truste!

6 opmerkingen:

  1. Toch jammer dat sweatermans geen kerstige sweater draagt, met sneeuwpop of kerstman. En wat zit je dochter er typisch puber bij, doet ze goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er gezellig uit en je taart ziet er mega lekker uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die taart ziet er echt super lekker uit! Heb je het recept ergens online staan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het recept van de week voor je online zetten.
      Je kan hem dan terug vinden onder het kopje recepten.

      Verwijderen