vrijdag 11 september 2015

9 september 2015

Goedemorgen.
Ik heb mijn kluspak al aan. Tijd om de serre in de verf te zetten.

Ik kan dan wel bouwvakker spelen vandaag, ik maak toch eerst het bed op.

Mijn werkplek.

Vandaag is deze muur aan de beurt.

Ik luister naar de radio maar wordt er heel erg verdrietig van.

Het gaat over Joost Zwagerman zijn dood en vooral over zelfdoding.
De tweede persoon deze week in de media. Ik doe echt mijn best om mij hier van af te sluiten, maar het lukt gewoon niet. Dit soort berichten raken mij zo. Zelf heb ik iemand die heel dichtbij mij stond 12 jaar geleden verloren door zelfdoding en dat is niet iets wat je in een boekenkast wegzet.
Ik probeer mij te veel in te leven in het gevoel dat je moet hebben waardoor je tot zoiets in staat bent.
En ik weet hoe het voelt om met zoveel onmacht achter te blijven. Het is erg moeilijk om als levend mens te bevatten dat de dood een optie kan zijn. Dat je kan kiezen voor de dood. Ik vind dat heel erg eng. Heel erg eng.
Daarnaast weet ik ook dat het aanstekelijk kan werken voor de mensen die hier gevoelig voor zijn en zou ik willen dat dit wat minder uitgebreid besproken zou worden in de media.
Aan de andere kant...Er moet ook aandacht voor zijn.
Ik probeer mij vandaag zoveel mogelijk af te sluiten van internet, radio en tv.
Ik vind het moeilijk, het brengt mij terug naar verdriet van vroeger en naar verdriet dat er vandaag ook nog steeds is, maar dat zorgvuldig wordt weggestopt omdat de onmacht het iedere keer weer wint.

Ok, laten we een grapje maken...
Ik schrik mij bijna dood!

Wat moet ik doen? Zo kan ik niet verder!

Tijd voor de stofzuiger! Spiderbuster!

En voor de schrik een schaaltje pepernoten, logisch.

Hoppa! Grondverf zit erop. Grondverf ja, geen muurverf, want dan zou het latex zijn.
Uhh laat maar.

De buren hebben de bomen gesnoeid. Wat een licht! Ik zou bijna mijn muur weer groen maken.

Kluspak uit. opruimpak aan.

Wasjes draaien.

Dochter is thuis!

Zaagmans heeft gekookt.

En ik probeer dit doosje van Buisman uit. Pumpkin spice latte.

Lijkt wel herfst! Wel een lekker drankje trouwens.

Ik lees nog een paar oude plogs door en ga dan lekker slapen.

Truste!
Klik hier om te zien wat ik precies één jaar geleden deed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten