dinsdag 15 september 2015

13 september 2015

Goedemorgen.
Ik ga vandaag op safari. Nee, naar het tuincentrum. Kan ook een avontuur zijn, u moet het alleen wel willen zien.

Gek ontbijt krijg ik van Zaagmans. Maar toch, dankjewel.

We zijn vertrokken.

Naar het tuincentrum.

We komen niet voor planten in de de tuin.

We komen voor planten in de serre.

En weer door.

Nog een paar witte potten bij IKEA kopen.

En met een rap tempo weer naar buiten.

Naar huis.

Waar ik rommel met de nieuwe planten.

En...

Met onze nieuwe deken en kussen. We wilden de deken al heel lang hebben, maar nu vonden we hem in de uitverkoop. Hoe leuk?

Altijd spannend, het eerste gaatje in een nieuwe muur.

Maar het is wel gelukt. 
En die prijskaartjes? Ja die laten we wel vaker aan spullen zitten.

Zoals hier.

En hier.

En hier.

Hier.

En hier.

De tuinkamer is ook weer eens opgeruimd.

Tijd om iets te eten.

Zal ik u een rondleiding geven. Kan dat in een serre? Vast wel.

Welkom in onze serre.
Als we het doek naar binnen hebben gerold, hebben we van de winter extra veel licht.

Kijkt u gerust lekker rond.

En als u aan onze tuin voorbij loopt, ziet u dit van onze serre.
Ik voel mij nu net het mannetje in de televisie. Of vrouwtje, in mijn geval.

En zo ziet het er uit als het doek weer is uitgerold.

Voor de glazen schuifwanden komt nog vitrage, zodat als je je helemaal af wilt sluiten van buiten, dit ook kan.









Aan deze muur komt nog een grenen kast die nu nog boven staat. Boven gaan we namelijk zelf een kast bouwen.

Ja! We zijn er echt heel blij mee.

Dochter is inmiddels ook weer thuis en knaagt op een boterham.

We gaan Penoza kijken.
Maar als we dan eindelijk eens een keer de rust in onze billen hebben en tv willen kijken, is er altijd iets met de tv aan de hand. Zo ook vandaag.

Lang leve de laptop.

Het nieuwe kussentje is goedgekeurd door Meneer T.

En wij zijn eigenlijk best tevreden, toch?

Truste!
Klik hier om te zien wat ik precies één jaar geleden deed.

9 opmerkingen:

  1. Ziet er super gaaf uit de serre, nu lekker genieten er van.Gezellig hoor.
    Goede serie he Penoza, ook wij zijn fan.
    Fijne dag nog.Groetjes,Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi, dikke pluim voor jullie! Safaritocht is ook goed geslaagd. En macramé is weer helemaal in. Ik heb dat op de basisschool nog leren knopen ;) Groetjes Elle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè zo'n netje ;-) Zo noem ik het. Best knap als je dat kan knopen.

      Verwijderen
  3. Mooie serre, de kleur van de vloer vind ik echt heel gaaf! Zal het niet te vochtig worden voor je houten kast of heb je verwarming in de serre?
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar zeg je wat...Ik hoop dat het niet te vochtig gaat worden. Zaagmans denkt dat het wel mee gaat vallen ;-)

      Verwijderen
    2. Dan gaat het zeker meevallen, want Zaagmans heeft er duidelijk verstand van. Wat kan die man bouwen! : -))
      Merel

      Verwijderen
  4. Super mooi, de serre. Vind het mega-knap dat Zaagmans dat zomaar even bouwt. Ik moet steeds aan deze planten denken voor jullie serre: http://www.wesmelltherain.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat een leuke site! Deze planten zouden het echt leuk doen in de serre!

      Verwijderen