zaterdag 30 mei 2015

28 mei 2015

Goedemorgen.

Ik begin vandaag met het verschonen van ons bed.

Fijn!

Buiten ziet het er niet zo heel gezellig uit.

Ik eet nog een restje uit de koelkast.

 
En dan is het tijd om even te gaan wandelen.

Maar lang gaat die wandeling niet duren.

Dan nog wat dingen doen achter mijn beeldscherm.
Het gaat alleen niet helemaal zoals ik het zou willen.

Verre van zelfs.

Ok!
Stelt u zich eens voor dat u zin heeft in taart maar er is niet zoveel in huis.
Dan maakt u gewoon een taart met vier ingrediënten.
Ik zal het u laten zien.
Wat heeft u nodig,
Bakje aarbeien of ander fruit.
Pakje bladerdeeg
Zakje mix voor banketbakkersroom
En 400 milliliter water.

Vet het bakblik in.
Whoeps...vijf ingrediënten dus. Boter om het bakblik mee in te vetten.

Druk het bladerdeeg langs de randen van het bakblik.

Laatste plakjes in het midden.
Ik weet het, het ziet er niet uit, het zou mooier zijn als we een deegroller gebruiken, maar dat doen we vandaag niet.

Prik met een vork heel veel gaatjes, ook langs de randen.

Oven op 150 graden.

Twintig minuten in de oven.

Mix het water met het zakje banketbakkersroom.

Beetje roeren.

Was de aardbeien.

En haal het bakblik na twintig minuten even uit de oven om nog wat gaatjes te prikken en het deeg niet te hoog te laten komen.
Daarna doet u het bakblik voor 40 minuten nog een keer in de oven.

Klaar!
Het ziet er niet uit, ik weet het.

Maar dan komt nu het leukste, de room!

Begint al een stuk knapper te worden, toch?

Aardbeien erop en nee niet netjes, maar gewoon uit de losse hand.
En klaar is de taart.

Ik kwam toevallig nog een stuk pure chocolade tegen en heb dit in heel kleine stukjes gehakt.
Ook lekker om over de taart te doen, maar hoeft natuurlijk niet, we zouden het tenslotte simpel houden.

Tijd om een paar boodschappen te halen.

In een nieuwe supermarkt, altijd leuk, want zo zie je weer een hoop nieuwe onbekende producten.

En weer naar huis.

Waar ik deze simpele maaltijd heb gebouwd.
Gut, ik zit in mijn simpele modus.

Eet smakelijk!

Een pakketje?
Van wie dan?

OMG!
Ik val helemaal stil.
Gezinsuitbreiding!
Zo lief!
Ik ben sprakeloos.
Dankjewel lieve Martine, wat gaaf.

Kijk haar eens shinen tussen de andere poppen?
Ben er echt heel blij mee.

En we zijn weer onderweg.

Naar mijn jonge, altijd goed uitziende en prefect gestijlde vriendin M.

Met haar onwijs enge lift.

Maar dan heb je ook wel een mooi uitzicht.

Hallo miertjes.

Hallo Sjeempie!
Wat kijk je verdrietig.
Je mist Meneer T hè!
Meneer T kreeg voor vertrek een onwijze kak-aanval.
En kijk, mijn jonge altijd goed uitziende en perfect gestijlde vriendin M heeft een heel mooi kleed.
Geen goede combi dus vandaag.

Maar ik kan ook wel met je spelen hoor.

Zie je wel?

Het is al bijna middernacht, snel naar huis.
En waarom was mijn jonge, altijd goed uitziende en prefect gestijlde vriendin dan niet in beeld?
Omdat ze na het verschijnen in mijn plog, onmogelijk nog over straat kan zonder handtekeningen uit te moeten delen.

Snel naar huis, lekker slapen.

Truste!
Klik hier om te zien wat ik precies één jaar geleden deed.

3 opmerkingen:

  1. Heb je het recept van die zoete aardappelpuree (denk ik?) met erwtjes? Ziet er zo lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik voor je. Kook zoveel zoete aardappelen als je wil. Stampen, beetje peper en zout. Bakje creme fraiche. Ik gebruik een heel bakje van 250 gr op vier grote aardappelen. Ik roer een zakje diepvries erwten erdoor, gewoon ongekookt. Stamppot op een laag vuur doorroeren. En serveren met wat feta over de puree. Een onwijs snelle en makkelijke maaltijd.

      Verwijderen
  2. Super, dank je! Ik ga straks een salade maken met zoete aardappel, recept van Chickswholovefood, maar ga dit stamppotje van de week ook maken. Lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen