vrijdag 17 april 2015

16 april 2015

Goedemorgen.
De dag begint met een dicht oog van Meneer T.
Vannacht wist hij zich geen raad, liep rondjes en wilde op schoot toen ik net op het toilet zat.
Dit schiet niet op.
Op naar de dierenarts.

Helaas red ik het niet met de tijd en blijf ik thuis achter.
Misschien maar goed ook, ik heb net zo'n groot gevoel voor drama als Meneer T.

Gelukkig zorgen ze bij Dierenkliniek Cato heel goed voor Meneer T.
Inmiddels is hij vaste klant.
Vorige keer is hij ook zo goed geholpen toen hij heel erg ziek was.

Hij krijgt wat groene kleurstof in zijn oog om naar het hoornvlies te kijken.
Er zitten een paar doffe plekjes op.
Meneer T heeft de gewoonte om met zijn ogen over deurmatten heen te schuren, waarschijnlijk heeft hij iets in zijn oog gekregen of werd hij geraakt door een takje, in zijn geval een mega grote boom.

Als een echte artiest gaat hij op de foto.
Laat dat maar aan Meneer T over.

Ondertussen maak ik thuis een sapje.

Zo!
Ik ben weer thuis,
Vanaf hier neem ik even het plog over.
U snapt natuurlijk wel dat ik vandaag de hoofdrol heb.
Wat een dag mensen, ik zie geen poot voor ogen.

Alles is ook zo wazig om mij heen.
Waarom liet ik mij dan ook verleiden met al die lekkere snacks die ik van haar kreeg.
Voor ik het wist ging er een groene druppel in mijn ogen.
Vrouwen..Ik trap er iedere keer weer in.

Dit is geen doen.
Ik ga in één van mijn vele manden liggen.

Ahh, even een dutje.

Slecht oog of niet, ik doe elke dag aan yoga.

Altijd goed, een zonnegroet.

Het doet alleen niks voor je ogen.

Ik houd ze wel dicht.

Eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen dat zij mij de hele dag rond gaat dragen.
Weddenschapje doen?

Gelukt!
En als ze mij dan vast heeft, knijp ik net wat harder mijn oog dicht.
Ik verdien daar extra snacks mee.

Zet je mij nu op de grond?

Hé woman!
Kijk naar mijn oog en til mij op.

Gelukt hoor.

Ach, de schone was.
En dan ook nog eentje die net uit de droger komt.
Ik mag er graag in liggen.
En vandaag mag alles.

Even lekker schuren met mijn ogen.
Dat doe ik dus eigenlijk op alles, maar vandaag alleen op zachte en schone dingen.

Lekker hoor.

Alleen dat zicht hè.

Helaas, ze gaat de was opvouwen.

Dan maar even naar buiten.
Ik zie alleen erg weinig.
Ik mag van haar niet te lang want dat schijnt niet zo goed voor mijn oog te zijn.

Beetje wandelen.

Ben je er nog?

Nog even rekken.

Oh ja, niet schuren, niet schuren.

Ik ga wel met mijn ogen dicht in de zon zitten.

Normaal eet ik mieren, vliegen en spinnen, maar het schiet niet op vandaag.

Ik ga wel bij haar liggen.

Prachtig weer trouwens...dat zie ik dan weer wel met mijn goede oog.

Nou ik ben er wel klaar mee, zullen we naar binnen gaan?

Wat heb je daar?

Druiven?

Ahhhh, geef het mij!

Heb je de pitjes eruit gehaald voor mij?
Want die zie ik nu dus echt niet hè.

Dank!

Wat gaat er nú weer gebeuren?

Oogdruppels.

Oh nee!
Die kreeg ik vanmorgen ook al.

Nou ééntje dan, maar zorg er dan wel voor dat het helpt.

Nog niet.

Pfff, ik houd ze nog wel even dicht.

Gaan jullie mij verlaten?
Verlaten?
Nu?
Terwijl ik er zo aan toe ben?

Ahhhhh, blijf hier!

Gelukkig duurde het niet al te lang.
Ze ging op pad om vlees voor mij te kopen.

Ja hoor!
Daar is het al.

Ik krijg dit altijd als ik zielig ben en op alle feestdagen.

Nom nom.

Och mensen, ik zie gelukkig weer een beetje.
Maar het is nu echt tijd om te gaan slapen.
Veel te vermoeiend zo'n plog maken.
Morgen mag zij het weer doen.

Truste!
Klik hier om te zien wat ik precies één jaar geleden deed.

1 opmerking: