donderdag 12 februari 2015

11 februari 2015

Goedemorgen.

Ik zie door de mist al een zonnetje opkomen.

Ik voel mij al aardig thuis.

Dat zeg ik!

Roomservice.

Koffie zit erin, laten we gaan.

De mist mag nu wel uit.

Gelukt.

We halen nog een paar boodschappen.

En twee van deze.
De roze.

Laten we gaan.

Alsof we midden in het voorjaar rijden.
Winter?
Ik ben het allang vergeten.

Ik voel een tussenstop aankomen.

Een mens kan niet genoeg koffie drinken.

Goed...
Waar zijn we nu dan, hoor ik u vragen.

Nou dit is nu een Emmaus in Frankrijk.

Staat er iets leuks voor u bij?

Bijzonder toch?

We slaan toch een ronde over en rijden door naar de volgende kringloop.

Wow!
Het is hier druk!

Sweaterman is echt dol gelukkig.

Ik ook hoor, alleen zit mijn zonnebril ervoor.

Mooie stoffen hebben ze hier.

Wat een handel mensen.

Kasten met marmer!

Ik ben verkocht hoor.
Wat jammer dat ik deze niet mee kan nemen.
Wastafel erin maken en klaar.

Deze wil ik heel graag kopen, alleen is het een hele set.
Kast, bed en nachtkastjes, dat krijg ik helaas niet mee in de auto.

Maar ik koop wel dit kastje.
Die ga ik thuis helemaal opknappen.

We gaan nog even door.

Sweaterman vindt ook nog iets om zijn huis mee op te vullen.

Wat gaan ze doen?

Nou ik heb een marmer blad gekocht.
Daar gaan we een kast onder bouwen, of ik maak er twee bladen van voor nachtkastjes.
Of iets heel anders, ik verzin er wel iets op.

En deze.
Blij mee!

We gaan nog even verder.

Wat klimt daar nu?

Een dinosaurus?

Nee een ooievaar.
Met handen.

Aangekomen bij de volgende kringloop.
Het lukt mij net om twee minuten binnen te blijven.
Wat een bende!

Ik vind de stad Mulhouse helemaal niet zo mooi, dit is denk het mooiste gebouw dat ik vandaag tegenkom.
Of ik kijk met mijn neus, dat doe ik wel vaker.

We gaan weer verder.

Wat?
Naar Ausfahrt?

Ach ja, even een badzoutje halen.

Licht is uit.
Tijd om een hapje te gaan eten.

We vinden een restaurant dat kleurt bij de trui van Sweaterman.
Dat heeft hij graag.

Ah, bedankt Romane, jij ook.

Smakelijk!

En nu wegwezen met die camera.

Ik vertel Sweaterman dat we nog een rondje moeten lopen na het eten.
We hebben nog geen 10.000 stappen gezet.
Aan het begin van de week vertelde hij, dat je makkelijke elke dag 10.000 stappen kan zetten.
Maar als het aan Sweaterman ligt stapt hij er maar 3000.
Hij is dus moe.

Jammer dan, koffie opdrinken en lopen.

Hij is wel dapper!

En zo zie je nog eens wat onderweg.

Voor Zaagmans <3

Ik stap in bad en daarna in bed.

Truste!
Klik hier om te zien wat ik precies één jaar geleden deed.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, boodschappen doen in Frankrijk!! Ik heb er ruim 15 jaar gewoond, en al ik even terug bent, dan stop ik de auto helemaal vol!! En dan de Franse biefstuk met frietjes! Toch zo zalig!! Bij Emmaus zijn hele leuke dingen te vinden, hoewel het vaak ook een mega troep is, maar jij hebt alweer wat pareltjes te pakken :)
    Geniet lekker, en ik geniet mee met je foto's (en ben stiekem een beetje jaloers want ik moet nog even wachten voor ik weer mag)!!
    Liefs, Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh het is zo genieten hier!
      Wat leuk dat je in Frankrijk hebt gewoond.
      Welk gedeelte?

      Verwijderen
  2. Ik heb in de buurt van Cannes gewoond, aan de Côte d'Azur dus;)

    BeantwoordenVerwijderen