vrijdag 9 januari 2015

8 januari 2015

Goedemorgen.

Ik ontbijt met mijn zelfgemaakte rundervinkbroodje.

Als de zon niet wil schijnen, dan trek ik hem wel aan vandaag.

1,2,3

Hop!

Ik denk dat ik de wasmachine maar eens aan het werk moet gaan zetten.

Ik maak van dit...

Dit.

En ga beginnen met het opruimen van de tuinkamer.
Elke week wil ik een ruimte in huis kritisch gaan bekijken.
Opruimen, leeghalen.
Ik maak drie dozen.
Weggooien, kringloop en verkopen.

Ik krijg trek van al het opruimen.

Elke kast komt aan de beurt.

Er gaat zelfs nagellak weg.

En van deze volle bak blijft dit over.

En van dit...

Dit.

Zo!

En van dit...

Dit.

Nog een keer.

Hoppa!

En van de laatste la...

Maak ik dit.

En nu moet ik helaas stoppen.
Vanmorgen toen ik opstond schoot het in mijn rug.
Ik dacht, lekker blijven bewegen dan is het zo over.
Maar nu voel ik zelfs dat ik adem.

Kijken of dit helpt.

Er staat al een hele week een blikje groene cola op mij te wachten.
Ik hoef hem niet.
Groene cola.
Alsof het dan opeens gezond is.
Cola is ongezond dat weten we allemaal en des te fijner is het om zo'n fijn rood blikje te drinken.
Cola is ongezond en dat mag gerust zo blijven.

Zaagmans plundert de snoepjesla.

En daarna gaan we op pad met de meetlat.

Waar naartoe?

Duhuh!

Even lekker schommelen.

Ik ben nog nooit zo blij geweest met een winkelwagentje.
Mijn rug voelt gebroken.

Meneer T!

Zaagmans doet heel stoere dingen.
Gek op mannen die heel stoere dingen doen.

Tijd om te gaan.

En wie zit daar keurig op mij te wachten?

Eindelijk liggen, ik ben er aan toe.
Morgen is het over, dat moet.
Ik ga morgen namelijk schilderen.

Truste!

3 opmerkingen:

  1. Opruimen is zo heerlijk, ik ben ook bezig geweest en zelfs gij mij gaat een grote doos nagellak weg.....leeg huis is een leeg hoofd zeggen ze....al denk ik daar een beetje anders over. ;-) oh balen van je rug, ik hoop dat het morgen over is en ik ben benieuwd wat je gaat schilderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker he opruimen!
      Ach als je hoofd niet leeg raakt, je kasten zijn dat wel, is ook wat waard.

      Verwijderen
  2. Opruimen is heerlijk, ben nu weer aan de gang begonnen, daar hingen gigantisch veel wissellijstjes met varkenskaarten erin......die was ik zo zat, dus nu is het meer dan 400 lijstjes weghalen, spijkertjes eruit halen, gaatje wat wegwerken en zo ruim ik op ;-)
    Nu even een slachtoffer zoeken om te behangen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen