woensdag 10 december 2014

9 december 2014

Goedemorgen.

Wees gerust, hier zit gewoon koffie in.
Doet ons er weer aan denken dat we snel weer een kerstmarkt in Duitsland moeten gaan bezoeken.

Warme trui aan en de deur uit.

Die warme trui is vandaag niet heel erg overbodig.
Zo mooi, een bosje ijsbloemen op de ramen.

Ok, dit ziet er dan wel weer een beetje eng uit.

Dit niet, wat een prachtige morgen.

En zelfs na mijn afspraak staat de zon nog aan.

Ik krijg het er warm van.
Iets anders aan dus.

Ik moet eigenlijk hiermee aan de slag.

Maar ik heb er geen zin in, dus kijk ik naar De Voorstraat.

Een cadeautje voor Zaagmans.
Een t-shirt van serious request 2014.

Ik maak wat sap.

En daarna is tijd om naar buiten te gaan.

Meneer T draagt vandaag het fleece vest dat hij van Anoeschka heeft gekregen.

Ziet er niet heel gezellig uit, ik had beter een paar uur eerder kunnen gaan.

Maarrr, ik heb haar wel mee naar buiten gekregen.
En dat is een ding hoor mensen.
Hoera voor mij.

U kent het wel, of waarschijnlijk ook niet, maar het is weer zo'n middag ;)

Ik ga pannenkoeken bakken.
Groentepannenkoeken.

Eigenlijk is dit een soort van recept zeg maar.
Ik bak wat groente.

Laat het uitlekken in het vergiet.

Maak knoflooksaus.
Heel simpel.
Mayonaise, verse knoflook, yoghurt, peper, zout en wat bieslook.

Ik maak beslag met speltbloem.

En bak ze op twee verschillende manieren.

Eerst een wat beslag, dan wat groente en dan weer wat beslag.

Maar het kan ook zo, gewoon eerst wat beslag pannenkoek omdraaien en daarna wat groente er overheen.

Zo ziet de pannenkoek van Zaagmans eruit.
Ik vind dat net iets teveel deeg.

En zo die van mij.

En Dochter rolt hem op, want dat doe je toch ook als er stroop op zit?

En omdat ik zo lekker heb gekookt, mag Zaagmans het gasfornuis schoonmaken.
En zoals u kunt zien is dat helemaal niet erg of zielig, hij heeft lol voor tien.


Nou, iedereen wegwezen.
Kan ik even lekker achter mijn laptop.

En mijn nagels lakken.

Zaagmans heeft ondertussen een nieuwe CV-ketel gekocht, want als je denkt dat verhuizen al niet duur genoeg is, dan gaat ook nog de ketel stuk.
Is weer eens wat anders dan een cadeautje onder de boom.

Truste!

1 opmerking:

  1. Mr T is wel stoer hoor in zijn fleecevest :-) Je pannenkoeken zien er erg lekker uit. Balen dat de ketel kapot is gegaan, verhuizen is duur. Fijn dat jullie even lekker buien waren.

    BeantwoordenVerwijderen