zondag 7 december 2014

5 december 2014

Goedemorgen.

Vandaag is Sinterklaas jarig.

En toch ga ik alvast met kerstachtige dingen aan de slag.

Valt nog niet mee.

Maar na een uur of zes zitten alle bolletjes om de lampjes.
En nu het dan eindelijk klaar is, vind ik er eigenlijk helemaal niks aan.

Ik heb een nieuwe blouse gekocht gisteren.
Lang aan de achterkant.

En kort aan de voorkant.
Dit had ik er natuurlijk ook allemaal niet bij kunnen schrijven aangezien u het zelf ook wel kunt zien.

Ik maak gedichten.
Oh mensen, ik heb van tevoren al lol voor tien.
Kunnen we niet wat vaker gedichten schrijven waarin we elkaar volkomen belachelijk kunnen maken?

Nah!
Daar is Dochter.
Zij mocht vandaag een beetje uitslapen.
Wennen aan het feit dat er geen dagbesteding meer is.
Volgens mij kan zij er wel aan wennen.

Ik krijg knakworsten aangeboden.
Volgens mij wil iemand mij duidelijk maken dat geen dagbesteding hebben, ook voordelen met zich meebrengt.
Ik moet er nog even over nadenken.

Veel tijd heb ik daar niet voor.
Ik moet nog wat inpakken.

En daarna rommel ik nog wat met kaarsen enzo.
Ik kan mijzelf goed vermaken op momenten dat het misschien niet zo handig is om dit soort dingen te gaan doen.

Ik maak knoflookboter.

En de knoflook ruik je heel erg goed.

Kunt u al raden wat we gaan eten?

Gesmolten kaas.

Ohhh, ik heb er zin in.

Dochter niet, die wil gewoon cadeautjes uitpakken.

Meneer T houdt het ook niet meer.
Wat zit er in die zak?
En is het allemaal voor hem?

Eerst nog wat pepernoten op tafel zetten.

Doe ik het goed zo?

Meneer T houdt het niet meer van de spanning en neemt alvast plaats op de bank.

Hij kan niet meer stil zitten.

<3

Dochter krijgt als eerste haar gedicht.

En leuk dat die is ;)

Meneer T is wat bezorgd.
Zit er wel wat in de zak voor hem?

Geen idee.
Ik zal mijn hoofd er even in stoppen.

Ik zie wel iets voor Zaagmans.

En voor wie zie ik nu wat?

Alweer voor Dochter.

Jongens....

Een gedicht voor Zaagmans.

Ook al eentje om te lachen.

Een echte dijenkletser!

Even doorspoelen die onzin.

Meneer T is maar bij Dochter gaan zitten, misschien helpt dat.

Ik krijg ook een mooi gedicht.

En een zoutmolen.

U kunt vast wel raden waar de Sint mij graag ziet.

Nog een gedicht!

En een extra lang snoer voor de telefoon van Zaagmans.
Heel handig als je lang op het toilet moet zitten.

De laatste.
Voor Dochter.

Ik doe mijn stinkende best om nog iets te zoeken voor Meneer T tussen alle papiertjes.

Maar helaas, ik ben vergeten te vertellen tegen Sint dat Meneer T is verhuisd.
Sorry...met de kerst maak ik het goed.

We zijn alweer vrienden hoor.

Daarna brengt de Sint nog een cadeautje naar een ander meisje.

En toen was het alweer tijd om te gaan slapen.

Truste!

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat jullie nog echt Sint vieren met gedichten dat is zo leuk. Leuke foto's weer en dat Hema snoet....dat heb ik ook, echt ideaal en ik denk dat Mr T echt nog wel verwend gaat worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen