zondag 28 juni 2015

26 juni 2015

 Goedemorgen.
Vandaag een korte broek want het belooft 28 graden te worden.
Aan zelfbruiners doe ik niet meer. Ik heb melkflessen, de hele zomer.

Meneer T wacht op de poederkwast.

Hij is echt gek op de geur van mijn poeder.
Chanel... Kan ook niet anders hè. Meneer T is zo sjiek.
Eerst zijn neus.

En dan zijn hele hoofd.

Zaagmans wil de boot vandaag graag op zijn nieuwe plek leggen.
Ik niet, want Friesland is vandaag de enige plek waar het geen zomer is.
We sluiten gelijk aan in de file.

En nog een keer.

En vergeet de tweede brug die open staat niet.

En de temperatuur die daalt.

Hè hè we zijn er.
We hebben er maar drie uur over gedaan.
Uhh zon?

Uhh warmte? Sta ik dan met mijn witte broek en sandalen!

Ik heb het naar mijn zin. Echt.

Ik ga de boot niet op voor dat Zaagmans alle hoekjes, gaatjes en zeilen heeft gecontroleerd op spinnen en ander gespuis.

Ja die moet er ook af.

Ik wacht wel op de nieuwe steiger.

En zet het op een zuipen.
Het is niet voor niks vrijdagmiddag.

Hoppa!

Uhhh, zeil ook eerst hijsen?

Duhuh!

Oh! De boot wil niet starten.

Weetje, ik ga wel even in mijn eigen bootje zitten.
Lekker overzichtelijk, kan ook niks kapot aan gaan.

Maar, daar zitten we alsnog!

Kleine bootje mee. Volgende keer zetten we eerst Meneer T erin.

Dáág oude plek.

Dáág lekker zomerweer.

Geloof het of niet, het begint zelfs te regenen. Als we ergens niet voor zijn gemaakt.

Maar ergens achter de wolken schijnt de zon hoor. Kijk maar, ik moet zelfs één oog dichtknijpen.

Meneer T, zullen we je reddingsvest weer eens aan doen?
Gewoon voor de lol en omdat we toch niks beters te doen hebben nu.
Je hebt er zin in hè.

Maar hé, niet iedereen kan zeggen dat hij maatje xs heeft.

Zal ik hem maar uit doen dan?

Schuilen we samen voor de regen.

Ook Zaagmans begint het behoorlijk zat te worden, dus we varen in één rechte lijn door naar de nieuwe plek.

Mooi, denkt Meneer T, mag ik er nu dan als een malle vanaf?

Dáág jongens! Ik ga mij even ergens anders omkleden waar ik wel ruimte heb.

Dat voelt beter.

Maar de sandalen blijven aan.

We komen erachter dat we een ligplaats naast een lamp hebben gekozen. Geen goed idee, als u het mij vraagt. Muggen, spinnen en ander gespuis. Gelukkig is Zaagmans het daarmee eens. Al is het alleen al om te voorkomen dat hij niet iedere keer eerst alles van boord moet gooien, voor ik ook maar één sandaal op de boot zet.

Omdat ik de hele dag al aan het zeuren ben mag Zaagmans van mij de nieuwe ligplaats uitkiezen.
Nou nou...Ik weet niet wat erger is..Zeuren of een plekje zoeken. Een plekje zoeken duurt een stuk langer dan het zeuren, daar zijn we inmiddels wel achter.
Deze plaats gaat het niet worden, te krap, zegt Zaagmans.

Waar wil je dan liggen?

Hier?
Nee, ook te krap.

Hier dan?
Nee te dicht bij de lamp.

Achter die ene boot dan?
Nee, is hij ook niet blij mee.

Náást de andere boot dan?

Ja dat is prima.
Dit duurde ook zo ongeveer drie uur.

Tijd om naar huis te gaan.

En vlak voor we thuis komen, schijnt de zon.
Ik geef het op voor vandaag.

Truste!
Klik hier om te zien wat ik precies één jaar geleden deed.

2 opmerkingen: