maandag 22 juni 2015

19 juni 2015

Goedemorgen.

Heeft u gezien wat voor weer het vandaag buiten is?

Laten we vandaag eens iets gaan maken van oude spijkerbroeken.
Een kussen.

Meneer T doet er namelijk vandaag helemaal niets aan om het plog een beetje gezellig te maken.

Eerst knippen we de pijpen van de broeken af.
Voor mijn kussen heb ik vier spijkerbroeken en een tuniek gebruikt.
Knip alle pijpen open.

En knip van een stuk karton de gewenste maat van de lapjes uit.
De maat van mijn lapjes zijn, 12 bij 30 centimeter.

Overtrekken met een krijtje.
Ik gebruik zelf de binnenkanten van de pijpen als buitenkant van het kussen, volgt u het nog?

Mijn stapeltje lapjes.Ik knip het merk van de tuniek ook uit om straks op het kussen te naaien.

Nu is het tijd om de korte stukken van de lapjes aan elkaar te spelden.

Vastnaaien met de naaimachine.

En kijk uit voor uw vingers.

Daarna naait u alle stukken in de lengte aan elkaar.

Even meten bij het kussen of u voldoende stroken aan elkaar heeft gemaakt.
Ik maak de sloop extra lang omdat ik er geen rits in ga zetten, maar een overslag maak. Net als bij een kussen op het bed.

En als alles past, spelt u de omslag vast en hiermee is dan ook meteen de juiste maat van de sloop bepaald.

Voor u de zijkant aan elkaar naait, naait u eerst nog het merkje op het kussen.

Tadááá!
Onderkant van het kussen.

En de bovenkant.

Kijk het kussen eens gelukkig wezen op onze bank.

Een stuk gelukkiger dan Meneer T, die nog steeds ziek is.

Truste!
Klik hier om te zien wat ik precies één jaar geleden deed.

1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee zeg en wat staat het kussen te stralen op jullie bank, en jij achter de camera, maar ja dat zien wij natuurlijk niet.

    Beterschap voor Mr T en een knuffel voor jou...

    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen