dinsdag 19 mei 2015

18 mei 2015

 Goedemorgen.
Ik kocht dit weekend een nieuwe blouse.
Ben er blij mee!

En hij is lekker wijd.

Ok, dit is er ook altijd, zelfs als je net terug bent van een lang weekend weg.

Het is weer gelukt.

Er is niet heel veel te eten in huis, dus ik bak boekweitpannenkoeken.

Lekker!

Wasmachine vullen.

Keuken opruimen.

En bellen, bellen, bellen en bellen.
Ik krijg er een punthoofd van.

De rest van de middag zit ik in een hoekje op de bank.
Gebeurt niet vaak, ik en stil zitten in een hoekje.
Ik weet gewoon even niet meer hoe ik verder moet.

Het zit namelijk zo,
Wist u dat uw kind een OTS kan krijgen en daarmee een voogd, op het moment dat er iemand uit het verleden opduikt, die zestien jaar niet mee wilde doen?
Diegene vindt dat Dochter geen behandeling nodig heeft en dit dus ook weigert en hiermee beide ouders geen belangrijke beslissingen meer mogen nemen over het kind.
In zo'n geval neemt Jeugdzorg alles over en dan kunt u aan de rechter uit gaan leggen waarom het u niet is gelukt een passende behandeling of oplossing te vinden voor uw kind.

Een wildvreemde zet u buitenspel en kiest de voorlopige toekomst en verblijfplaats uit voor uw kind.

U mag toekijken.
U mag naar een rechter.
U mag een advocaat.

Maar wat u niet mag en wat u de afgelopen 16 jaar met alle liefde deed....
Is er zijn voor uw kind.

Dit is wat ons op dit moment overkomt.

En nu weet ik het even niet meer.

Zaagmans weet het wel.
Hij lust wel een bordje eten.

En dat lukt mij dan weer wel.

Smakelijk!

Boodschapjes doen.

Kijk, dat krijg je er nou van....
Moederdagrestjes.

Snel de boodschappen pakken.

En dan is het alweer tijd om te slapen.

Truste!
Klik hier om te zien wat ik precies één jaar geleden deed.

13 opmerkingen:

  1. Bah bah bah. Wat een narigheid. Veel knuffels wen voor jou en zaagmans. Dat er maar licht aan het einde van die verdomde tunnel schijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Licht zal er altijd wel zijn...Is soms alleen verdomd lastig om te zien. Jammer dat we soms niet een klein stukje vooruit kunnen kijken. Dan zouden we misschien weten waar dit goed voor was.

      Verwijderen
  2. Heftig hoor.
    Z
    Dochter heeft zelf toch ook iets te vertellen ?
    Of telt dat nu niet?
    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het wel vier keer gelezen en begrijp er nog steeds helemaal niets van! Wat een idioten zijn er toch in deze wereld. Hoe is het mogelijk. En alles wat je wil is het beste voor je eigen kind! Denk aan jullie, veel sterkte! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bizar he Martine, dit hadden we een paar weken geleden ook niet bedacht.

      Verwijderen
  4. Jeetje Wendy, wat een waanzin! Bizar dat dit allemaal zo moet gaan. Maar, hoe moeilijk ook, laat de moed niet zakken. Je vecht als een leeuw voor je kind dus dat moet toch gezien worden. Zo triest. Hou vol, lieve Wendy. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf hebben we door mijn gezondheid geen kinderen. Moederdag is dus elke keer opnieuw een erg moeilijke dag. Dit jaar dacht ik eigenlijk alleen maar aan jullie. Het is zo tragisch...
    Nu lees ik dit. Wat wordt jullie toch aangedaan... Dit zou niet mogen kunnen.

    Door mijn gezondheid en heel beperkte mogelijkheden heb ik niet echt een bruisend en boeiend leven. Blogs en plogs helpen me een blik op het leven houden. Maar wat een miserie lees ik bij jou. Ik ben oprecht bezorgd om jullie en draag jullie een warm hart toe al ken ik jullie helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marleen,

      Dankjewel voor je lieve bericht!

      Vreselijk te lezen dat je door je gezondheid geen kinderen zal hebben.
      Het leven hier is ook niet heel boeiend en bruisend, dat kan ook niet altijd, wel fijn te lezen dat het een beetje zicht op de buitenwereld geeft.

      Lief dat je zo met ons meeleeft!

      Verwijderen
  6. Veel sterkte voor jou en zaagmans. Dit maakt mij woest. Ellendige klotezooi altijd. Alles wat goed en mooi is mag niet en andersom wel. 3x hoera voor NL, maar niet heus. Ik denk aan jullie!
    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Maartje!

      Ik vergat het vorige keer te vragen, maar naar welk land ben je verhuisd?

      Ja de regels in Nederland...zo krom.

      Verwijderen
  7. Ik leef met jullie mee. Hoop zo dar dat alles goed mag komen! Ik woon in Zuid Afrika. November 5jr. Ook niet alles maar veel meer vrijheid en minder kromme regels dan in NL. Maar we gaan nu weer voor een half jaartje naar NL. Vind het erg spannend! Ben jij toevallig in Nederhemert geweest pas? Waar je met de veerboot over ging? Toen jullie zijn wezen wandelen? Of heb ik dat helemaal verkeerd gezien?

    BeantwoordenVerwijderen