donderdag 26 februari 2015

25 februari 2015

Goedemorgen.

Helaas nog steeds migraine.
Mijn nek en rug zitten helemaal vast dus heb geen oog dicht gedaan.
Eerst maar eens licht ontbijten dan.

Daarna kijk ik naar de Roelvinkjes.
Ik hoor veel mensen hier nogal lacherig over doen.
Snap niet zo goed waarom.
Ik heb groot respect voor ze.
Hoe ze als ouders en stiefouders dit samen doen.
Hoe ze onvoorwaardelijk achter hun kind staan.
Bij hem blijven ook al maakt hij andere keuzes.
Niet oordelen maar helpen.
Hier kunnen een hoop ouders van leren.
Zoveel ouders die roepen, ik heb ook nog een eigen leven.
Hoe dan?
Op het moment dat je koos voor een kind, werd dat toch je leven?
Hoe kan je een deel van je leven niet bij je willen hebben?
Omdat het zwaar is?
Omdat hij of zij doet waar jij niet voor zou kiezen?
Ik kom niet uit een gezin zoals de Roelvinkjes, dus ik leer hier heel veel van.

Goed, nog steeds migraine dus.
Zaagmans heeft echt een bloedhekel aan koken en ik vind het zielig voor hem als hij uit zijn werk komt en nog moet koken.
Een soepje dus.

Makkelijke van deze soep is dat je de grote stukken groente gewoon zo in de pan kan doen.

Beetje proppen.
Beetje water.
Koken.

En de staafmixer er doorheen.
Iedereen weer blij.

Ik krijg een heel lieve kaart van Linda bij de post.
Dankjewel lieve Linda, je bent een bijzonder mens!

Ik ga weer liggen in mijn bed.
Niet dat het echt helpt, maar soms is het fijn om het kussen net iets harder op de pijnlijk plek te drukken.

Ik kijk een aflevering van Ik vertrek.

En daar zijn gelukkig mijn lieve huisgenoten weer.
Ben je blij met de soep kind?

Zaagmans doet iets met kaas.

En wil graag de binnenkant van het doosje laten zien.
Dat mag.

Smakelijk.

Ze vond het zo lekker dat ze er spontaan van omviel.

Ik ook.
Truste!

1 opmerking:

  1. Wat ellendig dat die migraine je zo plat legt en dan ga je ook nog eens soep maken, mijn petje af! Ik hoop dat je je snel weer beter zult voelen

    BeantwoordenVerwijderen