zondag 25 januari 2015

24 januari 2015

Goedemorgen.

Nou hier heeft het ook pap gesneeuwd hoor.

Het is weer weekend, dus we zijn weer aan het klussen.

Meneer T voelt zich helemaal niet lekker.
Hij loopt nog steeds leeg en zijn haren staan de hele dag omhoog omdat hij het zo koud heeft.

Sjonge.

Zo, kan alles lekker luchten.
Fijn zo met de ramen open, geeft het gevoel van voorjaar.

Misschien doet u dit al jaren, misschien heeft u er nog nooit van gehoord.
Beetje wasverzachter en water om er voor te zorgen dat de kleding niet meer statisch is.

Of om wollen vesten een beetje op te frissen en uit te hangen.

Deze jas is zo statisch dat ik hem niet eens uit kan trekken.
En als ik hem dan al uit heb, blijft hij mij de hele dag achtervolgen.
Wasverzachter sprayen helpt hier echt heel goed tegen.

U kan er ook de deurmat mee opfrissen.

Zeg, het is toch weekend?

Ik kan het toch niet laten.

Hier ook niet.

Veel beter zo.

Zaagmans zaagt het laatste beetje kerstboom om.
Hij kan moeilijk afscheid nemen van spullen.

Deze overkapping gaan we van het voorjaar dicht maken en bij het huis betrekken.

Het gaat helemaal niet goed met Meneer T.
Hij blijft helemaal leeglopen en zelfs zo erg dat hij niet eens meer de moeite neemt om er voor op te staan.

Snel naar de dierenarts.

Waar ze ons echt heel goed helpen.
Hij krijgt prikjes, pillen, nog meer pillen, poeppotjes en heel veel knuffels.

Snel weer naar huis.

Alleen al van de hoeveelheid tabletten zal Meneer T een kilo aankomen dit weekend.
Maandag gaan we weer terug.

Maar nu moeten we ook nog even op pad voor Dochter.

Naar de paardenwinkel.
Een paard op een skateboard, stoer.

Zaagmans kijkt of er ook nog een leuk pakje voor hem tussen ligt.

Kijk haar blij zijn.

Nou dit is een gek paard.

Ja ik heb het over jou.

Je bent echt heel knap.

Hop hop, naar huis.

We gaan sushi maken.

We... Zaagmans.

Want ik ga samen met Dochter Pim Pam Pets spelen.

En Zaagmans smeert ondertussen de sushi.

En zijn keel.

Mijn favo, Pictionary.

Als één iemand daar goed in is, is Dochter het wel.

Helemaal als het iets met paarden is.

Sweaterman!
Wat gezellig.

Wie is toch die man die de sushi snijdt op zaterdagavond?

Ik kan niet wachten!

Daarna zijn we druk bezig met het plannen van een vakantie.
Ik ga weer een paar dagen op stap met Sweaterman.
Woehoe!

Hmmm, toch een nadeel...bed opmaken terwijl je eigenlijk heel moe bent.

Gelukt hoor.

Truste!

Klik hier om te zien wat ik precies één jaar geleden deed.

8 opmerkingen:

  1. Nooit geweten! Bedankt voor de tip. Jij weet niet half hoe ons huishouden gebaat is bij jouw blog.
    Volgens mij is het straks, in het vroege voorjaar als het een graadje of 12 is echt heerlijk in de tuinkamer als je de deuren open doet. Als de zon er naar binnen schijnt tenminste.
    Hopelijk knapt mr T nou echt snel op hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha fijn dat ik nog iets toevoeg ;)
      Ik heb wel zin in de tuinkamer en de verbouwing, krijgen we er gewoon een tweede huiskamer bij.
      En het is ook nog eens op het zuiden, dus we kunnen er extra lang van genieten.

      Verwijderen
  2. Ach arme Meneer T., zo beroerd....ik hoop dat ze vinden wat hij heeft en dat hij snel opknapt en weer een beetje aankomt.. het doet me denken aan mijn vorige teckeltje, die was allergisch geworden voor z'n brokjes, volgens de dierenarts voor de runderproteine die daar in zaten. Toen ik overstapte naar brokjes met kip ging het stukke beter! Geef hem maar een extea knuffel!
    Liefs, Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij hem denken ze aan gluten.
      Eerst heel hip bij de mens..
      Nu ook bij dieren.
      Ze gaan hem testen op parasiet en dan moeten we even verder kijken
      Hij heeft wel al vitamine in prik gekregen en antibiotica.

      Verwijderen
  3. Dankje voor de tip! Wat is de verhouding wasverzachter/water?(mij was verteld v kleren in diepvries te steken, mr heb ik nt geprobeerd, teveel gedoe 😉)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben niet zo precies in verhoudingen :)
      Maar gisteren had ik de helft van het roze flesje met water gevuld en een scheutje wasverzachter.
      Denk dat het een half dopje was.
      Bij mij jas moet ik het af en toe wel weer opnieuw doen

      Verwijderen
  4. Met de zon aan heb je ineens ruitjesstoelen achter je pjoeter staan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat heb ik met Mr.T te doen, zo zielig, hoop dat ze snel vinden wat het is. Bedankt voor de tip met de wasverzachter, die kende ik nog niet. Oh krijg gewoon trek van al die sushi:-)

    BeantwoordenVerwijderen