dinsdag 23 december 2014

22 december 2014

Goedemorgen.

Dochter gaat vandaag weer een dagje naar de zorgboerderij, dus ik maak lunch.

En een gezond sapje voor mijn huisgenoten.

Zoals elke week verschoon ik graag mijn bed.

En gelukkig lukt dat.

Blij met mijn Loavies shirt.

Meneer T begint alvast aan de was.

Dat is mooi, dan kan ik alvast beginnen met stofzuigen.

Het wil nog niet echt opschieten met onze computerkamer boven.
Van de week maar eens deuren halen voor deze kast.

Ik ga hier burgers van maken.

Achter op de verpakking staat dat je met een vork alles moet prakken.
Pak er maar gewoon meteen een stamper bij mensen.

En nu is het volgens meneer of mevrouw Verstegen de bedoeling dat je hier een burger van gaat maken?
Hoe dan Kruidenmeneer of mevrouw?
Dit is zo droog als het maar zijn kan.
Ik probeer het te kneden maar het slaat echt nergens op.


Ik doe er twee eieren doorheen.

Echt ik doe mijn best, maar het worden echt geen burgers.
Toen ik het voorzichtig om probeerde te draaien werd het helemaal een bende.

Maar zo snel geef ik niet op.
In de oven ermee,

Kan ik nog even door met mijn grote hobby.
Stofzuigen.

Hoe vindt u eigenlijk onze deur geworden?
Van geel naar wit?
Prachtig hè.
Die Zaagmans toch!
Maar we twijfelen.
En dit keer was ik niet de oorzaak.
We overwegen deze deur heel donker te maken en dan met matte verf.

 Zoiets als dit...

Of dit.
We zijn er nog niet uit.

De cakjes zijn er wel uit.
Uit de oven dan.

Ik zou de keuken op kunnen gaan ruimen.

Maar ik ben zo lekker bezig dat ik ook nog even wat kip ga bakken.

Komkommer in zuur.

En hop, een schone keuken.

De tuinkamer, dat is ook nog een ding...

En onze nieuwe gordijnen zijn om te janken.
Ze zakken steeds verder uit.
Als het zo doorgaat kunnen we over een maand de helft aanbieden aan de buren.
Hebben zij ook nieuwe gordijnen.

Eet smakelijk!

Ik ga even de deur uit en daar is Meneer T niet heel blij mee.
Wát?
Ga ik de deur uit?

Ja ik ben buiten!

Om boodschappen te doen.
In een supermarkt waar ze bijna niks hebben.

Door naar de volgende.

Hoi!

Zaagmans wil graag iets eten met kaas deze kerst.

Old school boodschappenlijstje.

En weer langs de Zendmast.

Waar komen we uit?

Bij de bouwmarkt!
Whoehoo!
Ik miste het zo.

Dit tafeltje wil ik wel heel graag hebben.
Maar hij is op.
Dan kopen we alvast wat matte verf zodat we een paar proeflatjes kunnen maken voor de deur.

Naar huis.

Voor mij?

Een nieuw tijdschrift!
Wat fijn.

Truste!

3 opmerkingen:

  1. Benieuwd wat voor kikkererwten je gebruikt hebt, uit blik of gedroogde. Ik neem meestal die laatste maar die mag je gerust een hele nacht laten weken. Daarna zijn ze wel te prakken met een vork. Toch eens een zakje halen, want al is het bij jou niet helemaal gelukt, ik ben er toch nieuwsgierig naar. Hoe was de smaak?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ze uit blik genomen.
      Vond de smaak wel heel goed.
      Ga ze zeker nog een keer maken.
      Alleen doe ik er nu twee eieren door en in muffinvorm in de oven.
      180 graden en ongeveer 20 minuten.
      Dus mocht je er niet uitkomen met zoals het op het pakje staat... ;)

      Verwijderen
  2. Je kikkererwten cupcakes zagen er wel lekker uit toen ze gebakken waren :-)
    Wat een super leuk idee om de deur een matte donkere kleurt geven, dat lijkt me heel mooi, al is het best een grote stap, juist omdat de deur nu zo mooi wit is....Ik ben benieuwd wat het gaat worden....

    BeantwoordenVerwijderen