vrijdag 19 december 2014

18 december 2014

Goedemorgen.

Gelukkig, alle papieren liggen nog op mij te wachten.
Ik mag er vandaag weer mee verder.

Maar eerst maak ik lunch voor Dochter.
Het is gelukt, ze mag starten op de zorgboerderij waar ze al jaren komt.
Normaal gaat ze daar logeren.
Daar ging onze voorkeur naar uit, omdat ik haar niet meer in een vreemde omgeving wil hebben.
Kost te veel energie en het is maar afwachten of het ook allemaal lukt.
Voorlopig gaat ze de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen.
We zijn er nog niet, maar het is een begin.
Vanaf 1 januari gaat alles door naar de gemeente en kunnen we ons daar gaan melden.
Ik heb er een goed gevoel bij, dus kom maar op met 2015.

Dit vind ik balen als ik net wakker ben.
Ik krijg de zak er met geen mogelijkheid uit, mijn huisgenoten hebben de neiging om te proppen en te proppen.

Dit is ook zo'n dingetje wat ik niet kan hebben als ik net wakker ben.
Eigenlijk kan ik sowieso helemaal niks hebben als ik net wakker ben.

Ja koffie, dat wel.

Mijn kerstige trui, nu het nog kan.

Ik ga een linzensalade maken.
Voor mij zijn dit nieuwe zakjes van Verstegen, of loop ik nu hopeloos achter?

Op het zakje staat wat je er doorheen kan doen, maar ik kies hiervoor.

Oh en ook nog een beetje sla.

Even alles snijden.

De mozzarella laat ik nog even liggen, want ik wil niet dat het gaat smelten.

De laatste vijf minuten doe ik de ettertjes erbij.

Daarna roer ik de kruiden door het mengsel.
Voorzover ik het zakje goed kan lezen, zit hier geen troep in.
Fijn.

En zo ziet het er dan uit.
Best lekker.

Terwijl de salade op mijn bord ligt bedenk ik mij dat er ook wel rozijnen door kunnen.
Ook erg lekker.

En de kikkerettertjesburger ga ik van de week eens proberen.
Iemand al gedaan?

Dit gaat weer een dagje binnen blijven worden.
Het is gewoon beter dat ik binnen blijf.
Ik smelt nog steeeds van regen.

Ik sloop een kaars.

En zet voor het eerst de tv aan in de woonkamer.
Wij kijken bijna nooit tv, dus het was even zoeken.
Waar kan ik Serious Request vinden?

Whoehoe!
Gelukt.
Ik ga het de hele week weer volgen.

Ik bouw nog een paar gehaktballen.

En dan zijn mijn huisgenoten alweer thuis.

Hoi!

En de rest van de avond kijken we naar Serious Request.
Na ieder nummer zeggen we tegen elkaar, hierna gaan we echt slapen.
Maar u raadt het al, dat doen we niet en zo wordt het toch nog heel erg laat.

Truste!

2 opmerkingen:

  1. Wat super dat dit begin er is en ze op een vertrouwde plek aan de slag kan, ik hoop dat het nog wat meer dagen zullen worden. Je salade zag er lekker uit....ik heb nog nooit linzen gegeten, maar dat word toch een keer tijd geloof ik....die zakjes zijn volgens mij nieuw....Ik kijk ook SR altijd weer leuk en bijzonder hoe dat verloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Linzen zijn heel lekker.
      Goede vervanger voor bv aardappelen.
      Je kan ook eens een blikje proberen. Die kan je koud eten en dan weet je meteen of je ze lust :)

      Verwijderen