zondag 14 december 2014

13 december 2014

Goedemorgen.

Niet de beste foto maar wel een heel lieve.

Zo!
Iedereen de deur uit.
Kan ik nog lekker even rommelen.
Zaagmans brengt Dochter vandaag naar de manege.

Ik trek de kerstige trui van Zaagmans aan.

Ik kan hem best hebben.

Er gaat ergens een verhaal rond dat ik elke dag mijn bed op zou maken.
Dat is niet waar mensen.
Alleen de dagen dat ik hem niet op maak, maak ik er ook geen foto van.
Let op, ik ga naar beneden zonder het bed op te maken.
Af en toe moet je uit je comfortzone stappen.

Zaagmans heeft waakdienst.

Ik ontbijt.

En daarna stel ik iedereen gerust.

Nee mensen, Zaagmans was het niet.
Hij vroeg mij tenslotte twee jaar geleden al in Duitsland.

Het is even rustig tijdens de waakachtige dienst van Zaagmans.

Op zoek dus naar kerstige cadeautjes.

Stempelen hoeft niet altijd op papier, of zoals het nu heel hip is in koek.

Het kan ook op je voorhoofd.
Wil je de stempel voor Kerst?

Oh, de waakdienst roept weer.

Geeft niks, ik vermaak mij wel.

Handig hoor een vriend met waakdienst.
Hij loopt gewoon alle winkels mee in en uit die je maar kan verzinnen.

Kom, we doen nog een rondje buiten.

Neem je tijd.

Luister ik hier nog even naar.

Maar helaas, Zaagmans moet thuis echt achter zijn laptop om de dingen te regelen.
Best onhandig trouwens als je stuur aan de verkeerde kant zit.

Gelukkig, net op tijd in de auto om nog onder de slagboom door te kunnen.

Wij zijn dus ook weer onderweg.

Zaagmans buigt zich nog even over zijn waakachtige dienst.

En ik schrijf nog een paar kaarten.

We kunnen nog even de deur uit.

Even snel wat halen in Hilversum.
En natuurlijk komen we weer tijd tekort.
Maar we moeten ook nog Dochter ophalen van de manege.

Oh, gelukkig, morgen zijn de winkels ook nog open.

De manege zit wel op een heel donkere plek zeg.

Hoi Bibi.

De favoriet van Dochter.

Met een gek lipje.

Naar huis.

Want we gaan eten.

We beginnen met sojabonen.

En daarna wat gesmolten kaas met brood.

Ben je tevreden?

Dan ga ik het nog leuker voor je maken.

Met pudding!

Daarna gaan we weer op pad.
Naar de zendmast.
En voor de laatste keer, deze staat dus in IJsselstein.
En zoals iemand vandaag heel wijs op twitter, twitterde, @NOS, de kraanwagen die door het dak viel komt uit Lopik en de zendmast staat in IJsselstein.
Precies!

Hier nog zonder lampjes.

Kijk hem aan gaan!
Zo bent u er toch nog een beetje bij hè.
Kunt u ook weer afvinken van uw lijstje.
Graag gedaan.

Kijk hem weer shinen!

Helaas is het vanavond geen helder weer.

En kan ik niet de foto's maken die ik in gedachten had.

Heb er wel een paar voor u waarop u kunt zien hoe de zendmast er dan uit zou zien als u een drankje teveel op zou hebben.

Nou ja zo dus.

Of zo.

Dit is denk ik met zes glaasjes te veel op.

Nou hoe dan ook...

We lopen nog even het stadje in.

Gezellig hoor.

Met alle kraampjes.

Ik maak nog een paar foto's.

En nog een paar.

Zo jammer dat het geen helder weer is.

Nou ja, dan heeft u de zendmast ook eens gezien bij niet zulk mooi weer.

Van de week nog maar eens een keer gaan proberen.

Nu is het tijd voor wijn.

Proost!
Truste!

4 opmerkingen:

  1. wow wat een gave foto's van de kerstboom! Leuk dat je er een filmpje bij plaatst. Volgens mij is IJsseltstein super gezellig en leuk om te wonen en te winkelen. Oh dat lipje va Bibi is zo leuk, paarden zijn super!.
    De kerstman trui staat je super leuk :-) Ben benieuwd wat je nog voor een foto's gaat maken van de kerstboom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ben blij dat ik hier weer ben gaan wonen.
      En met het filmpje was je er ook een beetje bij ;)

      Verwijderen
  2. Hahaha...die bewogen foto's van de kerstboom! Zo hebben wij ook een reeks van lichtjes in de nacht op Curaçao. Gemaakt door Zoon 2 met inderdaad... een borrel op. :)

    BeantwoordenVerwijderen