donderdag 12 juni 2014

11 juni 2014

Goedemorgen.


Laten we maar eens beginnen met een lange broek.
Waarschijnlijk kleed ik mij nog wel een stuk of tien keer om vandaag.

Ontbijt.

En een nog steeds omgevallen chihuahua.

En wat zie ik hier?
Dochter begeeft zich ook in een omgevallen houding.

Wat is dat toch hier in huis?
Kom op!
Je bed uit, de dag is allang begonnen.
Dochter haar dagbesteding begint pas om 13:00 uur, dus denkt ze dat ze voor die tijd haar wimpers best op elkaar kan houden.

Ik buig mij hier nog even overheen.

En strijk het ook meteen even weg.
Wat georganiseerd zeg!

Tijd voor lunch.
Spinazie, tonijn, paprika, rozijnen en kidneybonen.

Goed, we hadden gisteren een sterfgeval in de familie.
De muis van Dochter.
En die moet natuurlijk begraven worden.
Net zoals de vorige 100 huisdieren van haar.

Zijn we er klaar voor?
Muis in zijn kistje?

De rouwstoet.

Nog een laatste wandeling.
(wat nergens op sloeg volgens Dochter en al helemaal niet om te lachen was, hij ligt in zijn doos en is dood dus hij heeft geen laatste wandeling. Punt)

Kunnen we beginnen?
Helaas,
Er komen opeens kinderen voorbij.
En die hebben geen uitnodiging gehad.

De begrafenis moet uitgesteld worden volgens Dochter.

Broodje dan maar?

Ik loop nog een rondje met Meneer T en overweeg toch een zonnebril voor hem te kopen.

Op naar fysio.

En weer klaar.
Kan er weer een week tegenaan.

Ik eet om vier uur mijn avondeten al.

En ik eet dit achter mijn pc.

Dat komt omdat Dochter er niet is en Zaagmans een wedstrijdje aan het zeilen is.

Ik doe niet zoveel. Heerlijk!
Gewoon even genieten van de stilte en het alleen zijn.
Kan ik echt van opladen.

Hoi!
Je bent er weer.

En dat is ook weer fijn.

Kan ik met een gerust hart gaan slapen.
Helemaal alleen, dwars door het hele bed heen.

Truste!

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat rust momentje pakken voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De muis van jouw dochter... hier de hamster van Oudste zoon.... inmiddels heb ik een massagraf in mijn tuin.... 4 hamsters op elkaar... Sinds een maand hebben we een hond... ik moet zeggen dat Hond Oudste enorm gesteund heeft in de rouwperiode na de dood van hamster 4.....

    p.s. ik vond het jurkje dat je gister aanhad helemaal geweldig!

    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een massagraf ;)
    Komen hier ook even geen kleine dieren meer in.
    Huis staat al vol, we hebben nu nog, een hamster, een vogel, een muis en een hond.

    Dank voor het compliment van de jurk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De eigenaren van ons oude huis hebben (naar ik begrepen heb) onlangs de tuin op de schop gegooid. Die zijn heel wat lijken tegengekomen...:)

    BeantwoordenVerwijderen